جاذبه و مکان های تفریحی

این وبلاگ در خصوص مکان ها، تفریحات و جاذبه های شهرهای مشهد، قشم، کیش و ... است که شاید 1 درصد بتواند زیبایی ایران عزیزمان را به تصویر بکشد

جاذبه و مکان های تفریحی

این وبلاگ در خصوص مکان ها، تفریحات و جاذبه های شهرهای مشهد، قشم، کیش و ... است که شاید 1 درصد بتواند زیبایی ایران عزیزمان را به تصویر بکشد

در این وبلاگ قرار است همه چیز از جاذبه ها، سوغات، فرهنگ مردمان و ... در داخل ایران و خارج از ایران به تصویر کشیده شود.
امید است که این وبلاگ بتواند گوشه ای از زیبایی های هستی را به نمایش گذارد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

در جنوب کشور چندین جزیره زیبا و با اهمیت وجود دارد که عبارتند از: جزیره قشم، جزیره کیش، جزیره هرمز، جزیره هندورابی، جزیره هنگام و ...
که یکی از زیباترین آن ها جزیره هرمز نام دارد. برای سفر به این جزیره باید به بندرعباس سفر کنید و سپس با قایق های اتوبوسی این منطقه به هرمز روید.


این جزایر برای مردمان شهرهای شمالی و مرکزی جذابیت بسیاری دارد. پس سعی کنید با تورهای این شهر ها همراه شوید و هم هرمز و هم قشم را ببینید از آن لذت ببرید.


فرش رنگی جزیره هرمز
ساحل این جزیره با خاک قرمز رنگش به قدری زیباست که هر گردشگری محو تماشای آن می شود.
هرمز به رنگی بودن خاکش در کل دنیا معروف است. خاک هفت رنگ آن شادی ویژه ای به این جزیره داده است. با این خاک های رنگی هنرمندان هرمزی فرشی در کنار ساحل طراحی کرده اند که هرساله تمدید می شود. این فرش به قدری طبیعی است که از دور گویی به واقعیت فرشی در کنار دریا پهن است.



موزه دکتر نادعلیان

در این بین می توان به موزه آقای دکتر احمد نادعلیان نیز اشاره کرد که واقعا سهم بزرگی در به اجرا گذاشتن و شناخت این جزیره به ایرانیان داشته اند.
ایشان به آموزش زنان جزیره هرمز برای آن ها اشتغال زایی کردند و باعث شده زنان این منطقه بتوانند هنر دست و صنایع دستی خود را به گردشگران این منطقه بفروشند و امرار معاش کنند.


قلعه پرتغالی ها
از آثار تاریخی این جزیره می توان به قلعه پرتغالی ها اشاره نمود.
این قلعه که از قدمت و زیبایی خاصی برخوردار است که پرتغالی ها قلعه هایی را در بخش هایی از مناطق جنوبی ایران ساخته و آن جا را تصرف کرده اند و امروزه این قلعه ها که مساحتی از آنها خراب شده است به یکی از جاذبه های جزیره هرمز مبدل شده است. نمونه دیگری از این قلعه را می توانید در جزیره قشم نیز ببینید.


سواحل جزیره هرمز
جزیره هرمز ساحل های بسیاری دارد که شاید تصور کنید همه این ساحل ها احتمالا شبیه هم هستند اما این تصور اشتباهی است. از زیبایی های دیگر این جزیره ساحل های آن است که هر کدام با دیگری متفاوت است و چون در هر کدام زاویه دید به دریا متفاوت است پس از هر ساحلی رنگ دریا متفاوت به نظر می رسد و برای آب تنی نیز باید ببینید کدام یک از این ساحل ها بهتر خواهد بود.

https://www.etour24.com/سرزمین-اسرارآمیز-خاک-های-رنگی-کجاست؟/

  • ۹۷/۰۴/۲۷
  • iliya tour

جزیره قشم

جزیره هرمز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی