جاذبه و مکان های تفریحی

این وبلاگ در خصوص مکان ها، تفریحات و جاذبه های شهرهای مشهد، قشم، کیش و ... است که شاید 1 درصد بتواند زیبایی ایران عزیزمان را به تصویر بکشد

جاذبه و مکان های تفریحی

این وبلاگ در خصوص مکان ها، تفریحات و جاذبه های شهرهای مشهد، قشم، کیش و ... است که شاید 1 درصد بتواند زیبایی ایران عزیزمان را به تصویر بکشد

در این وبلاگ قرار است همه چیز از جاذبه ها، سوغات، فرهنگ مردمان و ... در داخل ایران و خارج از ایران به تصویر کشیده شود.
امید است که این وبلاگ بتواند گوشه ای از زیبایی های هستی را به نمایش گذارد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیش نامی آشنا برای ما ایرانیان است و زمانی که موضوع سفر کردن به میان بیاید نام اولین مکانی که به ذهن ما خطور می کند سفر به جزیره کیش است. جاذبه های بیشمار کیش و همچنین وجود تفریحات هیجان انگیز مختلف سبب شده است که این جزیره به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران بدل شود که نه تنها از داخل ایران بلکه از خارج از کشور نیز پذیرای مسافران بی شماری است.

اگر تا به حال به کیش سفر نکرده اید شناخت اولیه در رابطه با جاذبه های دل نشین کیش به شما کمک خواهد کرد که بدون سردرگمی به گردش و سیاحت در این جزیره مرجانی بپردازید. به همین منظور لیستی از چند جاذبه برتر جزیره کیش در اختیار شما قرار می دهیم.

کاریز کیش

تاریخ ریشه عمیقی در دل این جزیره زیبا دارد و با رفتن به کاریز می توانید به این مسئله دست یابید. کاریز کیش یک شهر زیر زمینی است که قدمت آن به 2500 سال پیش برمی گردد اما با این وجود مهندسی دقیق و بی نقصی در ساخت این کاریز به کار رفته است. این شهر زیر زمینی امروزه به یکی از جاذبه های دیدنی کیش بدل شده است که برای رفاه حال مسافران تور کیش از تهران غرفه ها و رستوران هایی احداث کرده اند تا تاریخ گردی منحصر به فردی را برایشان رقم بزنند.




کشتی یونانی

به جرات می تون گفت کشتی یونانی نمادی از جزیره کیش است یعنی زمانی که نام کشتی یونانی به زبان می آید ناخود آگاه خاطرات جزیره کیش برای شما تداعی خواهد شد. این عروس یونانی آرمیده در ساحل، یکی از زیبا ترین چشم انداز ها را در ساحل برای همگان رقم زده و جای خود را در دل همه بازدید کنندگان باز کرده است. تماشای غروب دلنشین از این چشم انداز آرامش بی صفی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

قلعه وحشت

بهتر است در جزیره آرام کیشف کمی هم حس هیجان و وحشت را تجربه کنید و کمی آدرنالین خون خود را بالا ببرید. قلعه وحشت از آن دسته از دیدنی های کیش است که نباید بدون بازدید از آن از جزیره خارج شوید. با تعدادی از دوستان خود به قلعه وحشت کیش بروید و خاطرات هیجان انگیزی را در کنار آرامش جزیره برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

https://www.etour24.com/شهر-زیر-زمینی-کاریز/

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

در جنوب کشور چندین جزیره زیبا و با اهمیت وجود دارد که عبارتند از: جزیره قشم، جزیره کیش، جزیره هرمز، جزیره هندورابی، جزیره هنگام و ...
که یکی از زیباترین آن ها جزیره هرمز نام دارد. برای سفر به این جزیره باید به بندرعباس سفر کنید و سپس با قایق های اتوبوسی این منطقه به هرمز روید.


این جزایر برای مردمان شهرهای شمالی و مرکزی جذابیت بسیاری دارد. پس سعی کنید با تورهای این شهر ها همراه شوید و هم هرمز و هم قشم را ببینید از آن لذت ببرید.


فرش رنگی جزیره هرمز
ساحل این جزیره با خاک قرمز رنگش به قدری زیباست که هر گردشگری محو تماشای آن می شود.
هرمز به رنگی بودن خاکش در کل دنیا معروف است. خاک هفت رنگ آن شادی ویژه ای به این جزیره داده است. با این خاک های رنگی هنرمندان هرمزی فرشی در کنار ساحل طراحی کرده اند که هرساله تمدید می شود. این فرش به قدری طبیعی است که از دور گویی به واقعیت فرشی در کنار دریا پهن است.



موزه دکتر نادعلیان

در این بین می توان به موزه آقای دکتر احمد نادعلیان نیز اشاره کرد که واقعا سهم بزرگی در به اجرا گذاشتن و شناخت این جزیره به ایرانیان داشته اند.
ایشان به آموزش زنان جزیره هرمز برای آن ها اشتغال زایی کردند و باعث شده زنان این منطقه بتوانند هنر دست و صنایع دستی خود را به گردشگران این منطقه بفروشند و امرار معاش کنند.


قلعه پرتغالی ها
از آثار تاریخی این جزیره می توان به قلعه پرتغالی ها اشاره نمود.
این قلعه که از قدمت و زیبایی خاصی برخوردار است که پرتغالی ها قلعه هایی را در بخش هایی از مناطق جنوبی ایران ساخته و آن جا را تصرف کرده اند و امروزه این قلعه ها که مساحتی از آنها خراب شده است به یکی از جاذبه های جزیره هرمز مبدل شده است. نمونه دیگری از این قلعه را می توانید در جزیره قشم نیز ببینید.


سواحل جزیره هرمز
جزیره هرمز ساحل های بسیاری دارد که شاید تصور کنید همه این ساحل ها احتمالا شبیه هم هستند اما این تصور اشتباهی است. از زیبایی های دیگر این جزیره ساحل های آن است که هر کدام با دیگری متفاوت است و چون در هر کدام زاویه دید به دریا متفاوت است پس از هر ساحلی رنگ دریا متفاوت به نظر می رسد و برای آب تنی نیز باید ببینید کدام یک از این ساحل ها بهتر خواهد بود.

https://www.etour24.com/سرزمین-اسرارآمیز-خاک-های-رنگی-کجاست؟/

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

امروز می خواهیم از اتفاقی سخن بگوییم که در گذشته به معجزه تعبیر می شد؛ راه رفتن روی آب! برایتان عجیب است؟ کاملا حق دارید اما اگر به جزیره قشم سفر کنید این اتفاق هیجان انگیز را عجیب نمی خوانید. در مجاورت جزیره زیبای قشم، زیبایی خفته وجود دارد که به او ناز می گویند، جزیره ناز یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های جزیره قشم است که تمامی گردشگران را به وجد می آورد. به ناز بروید و تجربه لذت بخش پیاده روی به روی آب را تجربه کنید. این جزیره زیبا با شکوه تمام از شما استقبال می کند و فرش طلایی از ماسه و آذین شده با صدف و دیگر موجودات دریایی را برای شما پهن می کند و شما را به سوی خود فرا می خواند. با توجه به زمان دقیق جز و مد می توانید به راحتی و بدون نیاز به قایق و یا هر وسیله دیگر، مسیر کوتاهی را تا جزیره ناز روی آب های خلیج فارس پیاده روی کنید و خود را به این نازپرورده خلیج فارس برسانید.


آفرود سواری
به جز زیبایی های جزیره تفریحات هیجان انگیزی در ساحل انتظار شما را می کشند که امروز می خواهیم شما را با این تفریحات مهیج آشنا کنیم.
آفرود سواری یکی از مهیج ترین ورزش هایی است که نه تنها در دل جاده های پر پیچ و خم بلکه در ساحل جزیره ناز هم می توانید تجربه کنید. ماشین های مخصوصی در کنار ساحل قرار دارند و شما را به تجربه این ورزش پر شور و لذت بخش دعوت می کنند.

تفریحات جزیره هفت گانه قشم


پرواز بر فراز جزیره ناز
پاراگلایدر، کایت بورد و چتر بازی از جمله مهم ترین تفریحاتی هستند که گردشگران تور قشم از اصفهان و تور قشم از تهران را به سوی این مکان می کشانند. تجربه پرواز و باد سواری بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس و حس اقتداری که در این مدت کوتاه به شما دست می دهد تکرار نشدنیست. این ورزش های هیجان انگیز را در سفر به قشم امتحان کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

موج سواری و دریا گردی
جت اسکی از جمله تفریحاتی است که اکثر ما با آن آشنایی کامل داریم و حداقل یکبار هم که شده آن را تجربه کرده ایم. سوار بر جت اسکی شوید و همراه با موج های خروشان خلیج فارس از دریا نوردی هیجان انگیزتان لذت ببرید.
اگر به دنیای زیر آب علاقه مند باشید می توانید با غواصی کردن به زیر آب بروید و چگونگی زندگی موجودات دریایی ساکن خلیج همیشگی فارس را نظاره گر باشید.
زیبایی های این منطقه بی شمار اند و هرچقدر هم که از آن تعریف شود باز هم کم است. زمانی می توانید این جمله را درک کنید که خودتان به این مکان سفر کرده و از نزدیک زیبایی های غیر قابل وصف جزیره قشم را نظاره گر باشید. امیدواریم از سفر چند روزه تان به جزیره هفتگانه قشم لذت ببرید..

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

قبل از سفر به مشهد مقدس برای هر روزتان برنامه ریزی داشته باشید تا در کنار زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا(ع) از جاذبه های این شهر باستانی دیدن کرده و در بازار های متنوع مشهد مشغول گشت و گذار و خرید باشید.
البته که خرید سوغات در اولویت همه کار ها قرار دارد خصوصا اینکه به یک شهر مذهبی سفر کرده باشید؛ از این رو این مقاله را به بازار های مشهد اختصاص داده ایم تا بتوانید اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید. مشهد بازار های زیادی دارد اما ما در این مقاله قصد داریم بهترین آن ها را به شما معرفی کنیم تا لذت خرید را برای شما دو چندان کنیم.

مرکز خرید الماس شرق
شاید بتوان گفت که الماس شرق هم مانند بازار رضا از قدیمی ترین مراکز خرید این شهر است که برخلاف بازار رضا با فاصله زیادی از حرم قرار دارد اما با این وجود افراد زیادی برای خرید به الماس شرق می روند.
در این مجتمع بزرگ نه تنها می توانید اقلام مورد نیازتان را خریداری کنید بلکه امکاناتی در اختیارتان قرار داده می شود که ساعت ها سرگرم می شوید و گذر زمان را احساس نخواهید کرد. شهر بازی، آکواریوم ماهیان آب شور، سینما، آبنمای جامپینگ و رستوران های زیادی در این مکان وجود دارند که لذت خرید درکنار تفریح کردن را برای شما میسر می سازند.

مجتمع تجاری آرمان
یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد آرمان نام دارد. این مجتمع تجاری بزرگ در فاصله کمی از حرم مطهر قرار دارد که گردشگران تور مشهد از تهران به راحتی پس از زیارت امام رضا (ع) می توانند به این بازار لوکس بروند.


مجتمع تجاری آرمان مشهد

فضای چشم نواز آرمان برای تمامی گردشگران جالب توجه است؛ آبشار و مجسمه های زیبا، تفرجگاه مناسب برای بازی و تفریح کودکان و همچنین وجود فودکورت بزرگ که غذاهای باکیفیتی را ارائه می دهد از جمله امکانات مجتمع تجاری آرمان است.


بازار رضا
بازار رضا از قدیمی ترین بازار های شهر مشهد است که تمامی زائران آشنایی کاملی با این بازار دارند. بازار رضا در مجاورت آستان قدس رضو قرار دارد و به همین دلیل است که اکثر مسافران عمده خرید خود را از این بازار انجام می دهند. شما می توانید تمام اقلام و سوغاتی های مورد نظرتان را از این بازار بزرگ تهیه و برای عزیزانتان از این شهر مذهبی به یادگار ببرید.

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

جزیره کیش جاذبه های گردشگری زیادی از جمله طبیعت زیبا، ساحل‌های مرجانی، آب‌ های زلال و برنامه‌ های ویژه شب ‌های کیش دارد اما با شجاعت تمام می توان گفت که بازارگردی و خرید در پاساژها و مراکز خرید هم از جمله این جاذبه هاست که همه با آن آشنایی کامل دارند. 

تعدادی از این مراکز خرید را به شما معرفی می کنیم که البته باید حواستان باشد که قبل از خرید کردن از آن ها  حتما قیمتشان را با هم مقایسه کنید.

بازار ونوس

 در جزیره کیش مرکز خرید دو طبقه ای به نام ونوس وجود دارد که دارای رستوران و مغازه های متنوع است. این مغازه ها اقلامی از جمله لباس، کیف و کفش، لواز آرایشی، لوازم خانگی، مواد غذایی را به فروش می رسانند. این مرکز خرید تا ساعت 10 شب باز است که حتی با داشتن برنامه های دیگر می توانید تا آن وقت به آنجا سری بزنید.

بازار ونوس

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون که به دلیل معماری خاص آن از دیگر مراکز و پاساژها متمایز است، توجه بسیاری از تهرانی ها که  با تور کیش از تهران سفر می کنند و در شهر و دیارشان مراکز متنوع زیادی دارند، را به خود جلب کرده است. در این مرکز شما می توانید شاهد دو طبقه که شامل واحد های تجاری و اداری است باشید که البته رستوران و کافی شاپ هم در این مکان وجود دارد که در صورت گرسنگی دیگر غمی نداشته باشید.

مرکز خرید سارینا

 یکی از بزرگترین مراکز خرید کیش، سارینا نام دارد. سارینا واقع در بلوار خیام، روبه روی هتل ارم است. یکی از محاسن بزرگ این مجتمع این است که چشم اندازی رو به دریا دارد و در مجاورت و نزدیکی هتل داریوش و ارم است.

مرکز خرید سارینا


بازار مرجان

بازار مرجان از دیگر مراکز خرید شیک با معماری جذاب کیش است که علاوه بر بازارها و واحد های مسکونی شامل ساحل هم می شود. یکی از جاذبه های مهم بازار مرجان آکواریوم آن است که به دلیل وجود 800 گونه آبزیان و آب نما و پروزکتور های اطراف آن، جلوه خاصی  به این مکان داده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

جزیره کیش به دلیل جذابیت ها و زیبایی های منحصر به فردش می توان گفت یکی از بهترن نقاطی است که گردشگران بسیاری هر ساله به سوی خود جذب کرده و از مهم ترین قطب های گردشگری ایران به شما می رود.
جزیره کیش علاوه بر زیبایی های ساحلی و تفریحات و رستوران های مدرنی که در ظاهر دیده می شوند مکان هایی را در خود جاید داده است که باید آن ها را دید.
بعضی از مردم کشورمان ایران بر این اعتقادند که جزیره کیش و قشم هیچ جایی برای دیدن ندارند و فقط برای خرید و تفریح باید به این جزایر سفر کنید ولی این گونه افراد اشتباه فکر می کنند. زیرا در کیش و قشم مکان هایی یافت می شود که قدمت بسیار دارد و بسیار بومی می باشند.
 از جمله این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
روستای باغو
از قدیمی ترین روستاهای کیش روستای باغو نام دارد، این روزها خانوار کمی در آن جا سکونت دارند ولی به دلیل قدیمی بودن این روستا دارای سرسبزی بکر است و درختان کهنسال بسیاری در این منطقه به چشم می خورد. این مکان ها برای افرادی که در پایتخت و یا در کلان شهرها زندگی می کنند لذت فراوانی دارد. پس می توانید با تور کیش از تهران و یا تورهای دیگر در شهرهای مختلف همراه شوید و با دیدن این روستاها و مناطق بکر لذت سفر خود را دو چندان کنید.

روستای باغو کیش

شهر زیرزمینی کاریز
جزیره کیش از باستان دارای شهری زیرزمینی است که درون آن قنات های زیادی وجود دارد که نام آن شهر زیرزمینی کاریز نام دارد. دیدن این شهر زیرزمینی خالی از لطف نیست چه بسا که برای رفاه حال مسافران در فاز اول این بنای تاریخی یک سری غرفه های صنایع دستی و رستوران بنا نهاده اند که گردشگران از هر دوی آن ها لذت ببرند.


کشتی یونانی
لاشه این کشتی که مربوط به یونان است و در این منطقه از زمان های دور به گل نشسته منظره فوق العاده ای را در این جزیره افریده است. دیدن این کشتی و هم چنین غروب افتاب از پس آن صحنه ای شگرف را خلق کرده و امروزه جزیی از زیبایی های لاینفک جزیره کیش به حساب می آید.
بر خلاف این که جزیره کیش از نظر ما جزیره ای مدرن و امروزی است ولی باید گفته شود قدمت آن به هزاران سال پیش بر خواهد گشت. این تضاد مدرنیته در کنار سنتی و بومی بودن آن بر جذابیت های این جزیره جنوبی ایران افزوده است.

کشتی یونانی کیش

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

تهرانی ها در هنگام سفر با تور کیش از تهران حتما غذاهای بومی آن جا را امتحان کرده اند. طعم غذاهای سنتی کیش تا حدی لذیذ و خوشمزه است که اهل هر شهر ایران که هستید مطمئنا از طعم مزه آن لذت خواهید برد.


برنج مجبوس

یکی از این غذاهای خوشمزه برنج مجبوس است که مردمان کیش بیشتر در مجالس خود آن را آماده ی سرو کردن می کنند. این برنج بسیار معطر است زیرا ادویه هایی مثل زیره، تخم گشنیز، فلفل سیاه، میخک، رازیانه، زیره سبز، چوب دارچین، هل به صورت درسته، پیاز، گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک در درست کردن آن به کار می رود.

نکته ی جالب این است که این برنج از دسته غذاهای عربی به حساب می آید. حتما برای امتحان این غذا در زمان ملاقاتتان به کیش به رستوران های بومی و یا جشن های عروسی سری بزنید.

برنج مجبوس

مرگوگ

غذار محلی دیگر بومیان کیش خورشتی به نام مرگوگ است که یکی از درجه یک ترین غذاهای این جزیره محسوب می شود که با ادویه و محتویاتی خاص می پزند و تنها آن ها از عهده ی خوشمزه کردن این غذا برمی آیند. گاهی اوقات گردشگران تور کیش از تهران شیرین پلو شهر و دیار خود را هوس می کنند که در این مواقع به آن ها توصیه می شود که برنج شکری را در کیش امتحان کنند، این غذا با زعفران پخته می شود و معمولا ماهی را همراه با این پلوی شیرین نوش جان می کنند. 


همرا با میگو

استانبولی پولویی با نامی عجیب که همرا با میگو، ماهی و یا گوشت طبخ می شود، طعم لذیذی دارد. هواری را فقط بومیان می توانند ماهرانه درست کنند. مردمان جزیره بعد از صید کوسه ، گوشتش را همراه با آبلیمو  زردچوبه می پزند . در آخر ریش ریش شده ی آن را با  گشنیز، پیاز، زردچوبه، فلفل و رب گوجه‌فرنگی تفت می‌دهند و با نان یا برنج می‌خورند که البته کسانی که عاشق غذای تند هستند حتما استقبال خواهند کرد.

میگو غذای سنتی کیش

شاید بارها میگو سوخاری را امتحان کرده باشید اما در جزیره کیش می توانید بار دیگر با عطر و طعم متفاوت و منحصر به فردی نوش جانتان کنید.

غذایی هم به نام ملوک وجود دارد که صدف آن به سختی به دام می افتد. اما بعد از صید آن،صدف لوله ای شکل  ملوک را آب پز می کنند و سپس با رب، فلفل و گشنیز تفت می دهند.


بریانی کیش

 غذای بریانی بیشتر در شهر اصفهان به گوشتان خورده اما مردمان جزیره کیش برای تهیه ی آن از گوشت بز استفاده می کنند. مواد تشکیل دهنده بریانی عبارتند از : سیب‌زمینی، عدس، کشمش، زرشک، گوشت و مقداری دانه هل و دارچین.
مطمئنا با امتحان این غذاها که طعمی به یاد ماندنی را برای شما رقم می زنند، سفر شما به کیش در خاطراتتان ثبت خواهد شد و در گوشه ای خاص از ذهنتان باقی می ماند.

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

تجربه هیجان در یک سفر پر خاطره به کیش لذت سفر را دو چندان می کند. در کیش تفریحات زیادی برای سرگرمی و لذت بردن وجود دارد اما نمی توان از خیر تفریحات آبی این منطقه گذشت به همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی چند تفریح هیجان انگیز آبی در دل دریای خلیج فارس بپردازیم
جت اسکی
بی شک تمام کسانی که به جزایر جنوبی ایران و حتی به شمال سفر کرده و در جوار دریای خزر بوده اند با جت اسکی آشنایی کامل دارند. این وسیله هیجان انگیز لذت موج سواری را دوچندان کرده و خاطراتی خوش را برایتان رقم خواهد زد.
پاراسل
تجربه هیجان و آرامش در کنار یکدیگر با پاراسل امکان پذیر است. با امتحان این ورزش مهیج پرواز بر فراز پهنه نیلگون خلیج فارس را تجربه و مدتی هر چند کوتاه، زیبایی های آفرینش پروردگار را از بالاترین فاصله نظاره گر باشید.

پاراسل

فلای بورد
اگر به دنبال تجربه نهایت هیجان در جزیره کیش هستید ما به شما فلای بورد را پیشنهاد می دهیم. این ورزش آبی مهیج تا حد زیادی آدرنالین خون شما را افزایش می دهد و شما را به ارتفاعات بالاتر از سطح دریا پرتاب می کند. اگر به کیش سفر کرده اید حتما این ورزش مهیج را امتحان کنید.
غواصی
با تجربه غواصی در دل آب های گرم خلیج فارس با ساکنان این پهنه آبی آشنا شوید و انواع ماهیان رنگارنگ خلیج فارس را نظاره گر باشید. برای تجربه غواصی الزامی به بلد بودن شنا ندارید کافیست به نکات و صحبت های مربی قبل از انجام این ورزش به دقت گوش دهید تا در نهایت لذت و بدون آسیب دیدن، از شنا کردن در کنار ماهی ها و دیگر موجودات دریایی لذت ببرید.

غواصی در جزیره کیش

  • iliya tour
  • ۰
  • ۰

برای سفر به کیش به چه مواردی باید توجه کنید؟

-- یک سری از آیتم هایی است که باید به آن ها توجه نمایید. شاید مواردی که در این مقاله گفته م شود را کم و بیش اطلاع داشته باشید یا خیلی از اهمیت بالایی برخوردار نباشد ولی رعایت این موارد خالی از لطف نیست.

-- در ابتدا برای بستن بار سفر و چمدان لباس ها بسیار دقت کنید و با دقت خاصی این وسایل را انتخاب کنید تا بار شما سنگین نشود و اضافه بار نخورید و این که این نکته رادر نظر داشته باشید که در جزیره کیش حتما به خرید خواهید رفت و به دلیل ارزان بودن قیمت اجناس مطمئنا اشتیاق بسیاری برای خرید خواهید داشت، 2 جفت کفش، 1 کیف، 2 بلوز، 1 شلوار، مقداری شکلات و پاستیل و کمی سوغاتی برای عزیزانتون، حال شما به این فکر کردید که با این همه خرید چگونه می خواهید به شهر خود باز گردید؟ یا باید چمدان دیگری برای خرید های خود تهیه کنید و یا ممکن است اضافه بار به شما تعلق بگیرد که باید بابت آن مبلغی پرداخت نمایید. پس بهتر است در هنگام بستن وسایل به این مورد توجه کنید.

-- مدت سفر بسیار کوتاه است و مکان ها، تفریحات، پاساژها و ... بسیار زیاد، پس حتما قبل از سفر برنامه ریزی کنید تا در روز آخر افسوس نخورید که ای کاش با برنامه ریزی بیشتری سفر خود را آغاز می کردم.

-- بهتر است در جزیره مرجانی کیش نقشه همیشه همراه شما باشد. درست است که همیشه در هر خیابان و یا بیرون هر پاساژ تاکسی ها برای خدمت گزاری به مسافران حاضر هستند ولی شما نقشه این جزیره را با خود داشته باشید چرا که در طول اقامت و گشت و گذار مفید خواهد بود.

-- قبل از این که بخواهید از تفریحات کیش بهره ببرید حتما به پول موجود در جیب و کارت خود توجه کنید زیرا تفرحات در این جزیره بسیار بالا است و اگر به این مورد نیز مانند موارد بالا توجه زیادی نکنید در پایان سفر می بینید پول موجود در کارت بسیار کم شده است.

-- سعی کنید 2 ساعت قبل از ساعت پرواز بلیط خود، در فرودگاه حاضر شوید

تور کیش

-- مدارک مورد نیاز مانند بلیط، شناسنامه، کارت ملی و ... همیشه در دسترس و در کیف دستی خود قرار دهید و مورد دیگری که باید گفته شود برای تحویل اتاق در هر هتل همراه داشتن شناسنامه اجباری است.

-- داشتن تلفن هایی که ضروری است و ممکن است مورد استفاده قرار گیرد همیشه به همراه داشته باشید.

-- راستی برای سفر به جزیره کیش در بیشتر ساعات آفتاب به صورت مستقیم می تابد به همین دلیل حتما کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی و کلاه نقاب دار فراموش نشود اگر فراموش کنید بسیار بد خواهید سوخت. و البته اگر اهل برنز کردن هم هستید می توانید کرم و روغن برنز همراه داشته باشید و در پلاژ جزیره آفتاب بگیرید. فقط این که بیشتر از 10 دقیقه آن هم در فصول زمستان بیشتر حمام آفتاب نگیرید که برای پوست ضرر خواهد داشت.

اگر به موارد گفته شده دقت نمایید و بار سفر خود را همیشه آماده کنید و کارهای خود را از قبل هماهنگ کنید می توانید از تور لحظه آخری کیش از تهران، تور لحظه آخری کیش از تبریز و ... با هزینه کمتر استفاده کنید. :))

  • iliya tour